Lottest kirjutades meenus teinegi Lotte, see tunduvalt pisem ja helendava ekraaniga variant, kus olid sees lõksudeks osutunud Gamelofti mängud, millest ligi kaks kuud tagasi kirjutasin. Olid, sest enam ei ole! Soovitan ka teil vaadata üle telefonis olevad mängud ning vähemalt Gamelofti demomängud võimalusel kustutada. Seda muidugi sel juhul, kui teil pole just plaanis täisversioonid osta ja neid aktiivselt mängida.
Meie lugu sai positiivse lõpu ehk arve tühistati, aga Telia e-poodi pole siiani tulnud hoiatust, et telefon sisaldab tasulisi mänge, mille demoversioonide mängima asumisel võib juhtuda nii, et sellest enam täisversiooni tellimata väljuda ei saagi. Ma ise ei hakanud katsetama, sest rahast hakkas kahju, küll katsetas vend pärast meie lugu oma nuputelefonis Gamelofti demomängu (mis oli algusest peale seal olemas, nii et lõksud ei puuduta ainult nutitelefone) ja keset mängu tuli ette täisversiooni ostmise teade, millest loobuda ega väljuda ei saanud, sest iga nupuvajutus viis ostutehingule lähemale, kuni tehing oligi tehtud. Kui 26-aastane mees ei saanud mängust väljuda täisversiooni ostmata, siis kuidas oleks pidanud sellega hakkama saama 7-aastane?Vahepeal küsis üks kaaskannataja läbi Facebooki, et kuidas asi lahenes, sest tema leidis end oma nuputelefoniga samast olukorrast. Sain aru, et laps mängis kaks mängu kenasti ära ja kuna kõik oli korras, siis ema rohkem ei jälginud, aga hiljem leidis telefonist 5 sõnumit. Tema telefonis puudub ka võimalus need mängud kustutada.
Kui palju on lapsevanemaid, kes pole kunagi uurinud oma nupu- või nutitelefonide mänge ja lubavad suure palumise peale lapsel neid mängida? Neid kindlasti on ja paljud ei tule selle peale, et need mängud võivad olla tasulised ja halvimal juhul alustatud mängust enam raha maksmata väljuda ei saa. Aku lahti ühendamisega kindlasti saab, aga see ei pruugi olla esimene mõte, mis pähe tuleb, kui iga nupuvajutus viib tehingule lähemale ja neid vajutusi pole selleks üldse palju vaja.
Teenusepakkuja tuli mulle vastu ja tühistas 40-eurose arve, aga ma ei julge loota, et nad kõigile vastu tulevad. Mul on ikka kuri kahtlus sees, et selliste mängude mõte ongi niimoodi poolvägisi end müüa. Seda ütlesin ka Teliale (kuigi nad on selliste mängudega kindlasti kursis) ja soovitasin neil kaks korda vähemalt Lotte telefoni juurde hoiatus panna, sest selle sihtrühm on päris pisikesed lapsed, kelle vanemad ei pruugi sarnaselt meile tulla selle peale, et telefonis on tasulised mängud. Seda nad kahjuks ei ole teinud ja ainult see probleemi ei kustuta ka, sest need mängud võivad olla ka vanaema nuputelefonis, mida ta lahkelt lapselapsele lubab, kui too avaldab soovi telefonis olevaid mänge mängida.
Lahendusest endast ka, mida ootasin kuu ja natuke peale. Kirjutasin Telia soovitusel MobiGW-le, tegin seda läbi kodulehe ja kui vastust ei tulnud, siis kirjutasin kaks nädalat hiljem otse e-mailile ning lisasin juurde venna loo, mille põhjal hindasin mänge petukaubaks. Sellele väitele ei vastatud midagi ja vastus tuli üldse selline, mida oodata ei osanud. Nimelt vahendaja Telia soovitas pöörduda teenusepakkuja MobiGW poole, kellele kirjutades tuli automaatvastus, kus oli kirjas, et nemad on vaid maksete vahendajad ega vastuta millegi eest. Mõned päevad hiljem tuli päris vastusena üsna sama jutt, aga juures oli, et edastasid info teenusepakkujale. Lõpuks kirjutas teenusepakkuja, kes tegelikult on ka googeldamise põhjal vaid maksete vahendaja ning MobiGW-ga seotud, et tühistavad arve. Lõpp hea, kõik hea, aga selle halvamaitselise saaga sisse jäi ikkagi mitu vajalikku närvirakku, mis enam ei taastu.
Palun edasta see info kindlasti Tarbijakaitseametile. Nemad on huvitatud sellise olukorra likvideerimisest.